Marketing stratégia kidolgozása 5 lépésben

Írta Gere Ágnes

2020. 01. 24

Gondoljunk csak bele, hogy napjainkban, 2020-ban hogyan választunk éttermet, szállodát, fodrászt, vagy akár építési vállalkozót – előkapjuk a telefonunkat, beütjük a keresőbe a kívánt terméket /szolgáltatást, végigpörgetjük az értékeléseket, szemezgetünk az ismerőseink social felületei által megosztott tapasztalatokból. De hasonlóan az online tartalmakhoz, gyakran szöget üt a fejünkbe az autópálya bevezetőjén elhelyezett látványos óriásplakát, egy korábban nem látott,egyedi tartalommal rendelkező televíziós vagy rádió reklám, vagy a heti lapban megjelenített figyelemfelkeltő címmel ellátott cikk is.

Épp ezért elengedhetetlen a marketing egy vállalkozás életében és fejlesztésében. Egy termék vagy szolgáltatás nagyközönség elé állítása, ismertté és elismertté tétele roppant összetett, rengeteg munkával, és erőfeszítéssel járó folyamat, mely végtelen türelmet és kitartást igényel, de a kemény munka mindig meghozza gyümölcsét!

Nézzük meg néhány lépésben röviden, hogyan kell felépíteni egy marketing stratégiát.

  1. Versenytárselemzés éspiackutatás – mérjük fel a piacot, nézzük meg, hogyan szerepelnek versenytársaink. Mindig ez legyen a kiindulópont.
  2. Határozzuk meg a céljainkat, hogy mit is szeretnénk pontosan elérni, hol szeretnénk tartani fél, egy, öt vagy tíz év múlva, hogy kiket akarunk elérni, vagy hogyan tudnánk megtartani a már meglévő ügyfeleket, hogy hogyan tudnánk a piacon egyediek lenni, és hogy érdemes az optimális arculatot kialakítani.
  3. Állítsuk fel a stratégiánkat – hogy milyen online és offline eszközöket szeretnénk alkalmazni, mely platformok a legjobbak a célközönségünk eléréséhez, a márkánk ismertté és elismertté tételéhez.
  4. – nagyon fontos látni, hogy mennyi pénzünk van marketingre. Nem szabad spórolni rajta, hisz ez a legfontosabb terület ahhoz, hogy ügyfeleket érjünk el, és általa bevételt generáljunk. Minden eszköznek más az ára, ezeket lehet időszakosan váltogatni, figyelve, honnan érkezik a legtöbb megrendelés.
  5. Mérés, utánkövetés – vegyük sorra, hogy a különböző eszközeink milyen eléréseket generáltak, mennyire volt sikeres az adott kampány és mi az, amivel érdemes a jövőben akár nagyobb költségkerettel dolgozni.

Ne feledd, az út maga ugyanolyan fontos és értékes, mint a cél elérése, melyben utána elégedetten és boldogan lubickolhatunk! Fordulj hozzánk bizalommal, és segítünk megtenni neked ezt az utat.

Nézz rá a többire is…

Nincs találat

A keresett oldal nem található. Próbálja meg finomítani a keresést vagy használja a fenti navigációt, hogy megtalálja a bejegyzést.

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük